Strækningen mellem Vamdrup og Vojens er enkeltsporet, og Banedanmark anlægger i 2014 og 2015 et dobbeltspor og opgraderer hastigheden til 160 km/t på strækningen. Det betyder, at strækningens kapacitet bliver udvidet betragteligt. I 1996 blev strækningen Vojens-Tinglev moderniseret og færdigbygget i 1996. Når banen mellem Vamdrup og Vojens er udbygget med dobbeltsporet, er hele strækningen mellem Tinglev og Fredericia dobbeltsporet.  På Vamdrup og Vojens Stationer er der blevet udskiftet og etableret nye sporskifter, og sikringsanlægget på Vamdrup Station er blevet ombygget, så det er klar til dobbeltsporet. Samtidig er det eksisterende spor og kørestrømsanlæg syd ud af Vamdrup flyttet mod vest, så der bliver plads til det nye spor. På strækningen er der også blevet etableret to nye broer over henholdsvis Kestrupvej og  Bastrup Bæk, sporet er flere steder blevet rykket til side, og mellem Ballegårdsvej til Bastrupdam Mose er det blevet sænket med to meter.

Hele projektet med at anlægge det nye dobbeltspor afsluttes i sensommeren 2015. Under anlægsarbejdet blev strækningen lukket og der blev indsat togbusser til persontrafik og godstrafikken blev omlagt til Tønder-Esbjerg-Fredericia.

232 472-1 ved  Bredebro den 21-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 472-1 i Esbjerg den 21-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 252-2 med flere i Esbjerg den 21-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 668-4 ved  Bredebro den 21-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 472-1 i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 534-8  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1459  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MX 1449 og 1459 i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1453  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 384-8  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1456  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1459  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

232 384-8  i Tjæreborg den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MjbaD MY 28 Fredericia den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1449 Fredericia den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MjbaD MY 28 og CFL MX 1029 Fredericia den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

CFL MX 1029 og MjbaD MY 28  Fredericia den 30-07-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1439 i Lunderskov den 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MjbaD MY 28 og CFL MX 1029 i Lunderskov den 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1456 og EG i Lunderskov den 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1453 og DB 185 i Kolding den 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1459 og DB 185 i Kolding 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

TMZ 1417 i Kolding 06-08-2014

Fotograf: Ole Madsen

MZ 1456 og EG i Lunderskov den 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

TMZ 1417 i Lunderskov den 06-08-2014
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1439, 1459 og DB 185 ved Nr. Bjert 06-08-2014.
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1449 i Tjæreborg 15-07-2015

Fotograf: Ole Madsen

MZ 1456 i Tjæreborg 15-07-2015

Fotograf: Ole Madsen

232 230-3 i Tjæreborg 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1452 i Tjæreborg 15-07-2015

Fotograf: Ole Madsen

233 698-0 i Tjæreborg 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1452 ved Tjæreborg 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

232 498-6 i Tjæreborg 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

232 587-6 ved Gredstedbro 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

233 698-0 ved Gredstedbro 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

233 587-6  ved Gredstedbro 15-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

232 668-4 ved Nr. Vollum 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

233 572-7 ved Nr. Vollum 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

233 572-7 ved Nr. Vollum 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

232 280-8  i Niebull 16-07-2015

Fotograf: Ole Madsen

MZ 1453 ved Tjæreborg 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1452 ved Tjæreborg 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1452, 1453 og CFL MX 1029 i Fredericia 16-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

MZ 1457 ved Andst den 29-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

TMZ 1425, ved Andst den 29-07-2015
Fotograf: Ole Madsen

Du kan se videoklip på min kanal på YouTube søg på jernbanesider

Tilbage til indholdsfortegnelsen